L’aparició del destructor de cantants

¿Perquè un diari com EL PAIS ha volgut “regalar” mitja pàgina a un personatge com en Risto Mejide? Els arguments poden ser molts i variats. El primer que em passa pel cap és, sens dubte, per un assumpte comercial, tot i que desconec quines relacions pot tenir el Grupo PRISA amb Gestmusic (la productora d’Operación Triunfo) o amb Telecinco.

És evident, també, que el diumenge és el dia en què més gent llegeix el diari, i com que no es publiquen els gratuïts, EL PAIS n’esdevé el més llegit de manera que la redacció és conscient de la repercusió que generarà aquell article. A més, tenint en compte que aquest personatge apareix en pantalla els diumenges a la nit, també s’aprecia en l’article una clara intenció de voler influir en la programació del lector, que si aquella nit recorre a les pàgina de “TELEVISIÓN/RADIO” per consultar la graella, vegi un article que li explica que el diumenge a la nit si posa aquesta cadena de televisió s’hi trobarà un personatge impresentable, que de ser publicista a passat a ser un personatge més de la farándula, i que es dedica en dos minuts a humiliar als concursants de OT, amb diversos desqualificatius.

Més enllà de tot això, és destacable el fet que, si les dades són verídiques, un personatge d’aquestes característiques pugui ser capaç de fer canviar l’audiència i que en els dos minuts en què apareix el share gairebé es dobli, és un detall sorprenent i, potser fins a cert punt preocupant.


*A propòsit de l’article “El minuto de oro”, publicat a EL PAIS el dia 17/12/2006

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada