Avui ha estat un matí estrany veient les coses que passen. Primerament, al Minoria Absoluta de RAC1 han entrevistat a Xavier Bosch, el flamant nou director de l’AVUI. Bosch lamentava, per exemple, que als joves els fes mandra la despesa d’un euro diari per comprar el diari. Això a final de mes es nota, afegia en Queco Novell. Fins aquí comprensible. Més tard, al telenotícies recorden que el preu del tabac s’ha apujat fins als tres euros el paquet. Fent una ràpida associació, he recordat l’entrevista al Bosch. Caram, així que els joves no volen comprar un diari posem dos o tres cops la setmana, que serien els 3 euros, però prefereixen, amb 3 euros diaris (uns 20 setmanals), buscar el seu suïcidi?
A més, el Rally Dakar s’ha suspès gràcies a la multiculturalitat. No sóc seguidor dels ‘esports’ de motor; detesto la Formula 1. El motiu de la suspensió? l’amenaça terrorista d’aquells països. És a dir, no et pots acostar allà perquè et diuen clarament que t’endinyaran un petard, però si ells venen aquí, fem la gran festa, llibres de text gratuïts, tots els consentiments i no diguis res que sigui políticament incorrecte que et tocarà el rebre?
Fa uns minuts, al Versió RAC1 sentia el pilot Nani Roma explicant que en alguns llocs on havia de passar el Dakar, viuen exclusivament tot l’any del Turisme que els suposen els dies de la cursa. A més, en la seva expedició, hi duien medicines i altres materials per donar en aquells països, que els estaven esperant. Doncs es queden sense medicines i sense turisme, la seva font d’ingressos. Per un cop, està prou clar que la culpa és seva.
Som idiotes o ens hi volem tornar encara més?
Una resposta a “Idiotes?”
Un cop més s’ha vist clar que el gran problema que té ara mateix l’Àfrica – no creixi economicament- és perquè la globlització i el lliure mercat no hi pot ser present. Sovint és culpa del pagessos bioprogres europeus i americans, cert. Altres cops, però, la culpa és dels dictadors interns o del terrorisme intern. Aquests, són uns problemes únicament seus.