Parlem de Mitjans de Comunicació

Demà i dissabte celebrarem a la Vil•la Casals del Vendrell (un lloc preciós) les 2nes Jornades de la Penedesfera. Després de mesos treballant-hi perquè surtin el millor possible amb un grup de gent encantadora i que tots hi hem posat moltes ganes, ha arribat l’hora. I l’hora serà demà a les cinc de la tarda. En aquest bloc hi posaré una aplicació a partir de demà al migdia perquè, si la tècnica no falla, pugueu seguir totes les jornades a través del senyal de vídeo que realitzara Televisió del Vendrell.També s’hi podrà intervenir virtualment.

Com a temes per destacar hi ha el fet que la comunitat de la Penedesfera ja ha superat els 500 blocaires (la més gran de Catalunya) i que la inauguració anirà a càrrec del president del Parlament, Ernest Benach, que també participarà en la taula de política conjuntament amb la expresidenta del Parlament basc, i eurodiputada electa, Izaskun Bilbao. Les inscripcions ja estan tancades, i es preveu registrar un ple absolut en totes les sessions.

Precisament, dissabte al matí, a les deu, serà el torn en què m’encarregaré de moderar la taula de mitjans de comunicació. Els convidats per parlar del tema són Salvador Cot (Avui.cat), Joan Raventós (El3devuit.cat), Carles Castro (Vilanovadigital.cat), Bernat Ferrer (Anoiadiari.cat) i Xavier Güell (tendencias.tv). Per això, a menys de 48 hores per la taula, proposo a continuació alguns dels temes que tinc pensats tocar a la taula. No és només un avançament de les qüestions que es podran parlar, sinó que pretenc que m’ajudeu a completar temes. Voleu que es parli d’alguna cosa concreta, més enllà d’això? Doncs proposeu-ho als comentaris!

  • El 22% de nordamericans subscriptors de diaris de paper es donen de baixa perquè consideren que a internet troben el mateix gratuitament. S’acabarà el paper? (a Estats Units hi ha pronòstics que diuen que s’acabarà al 2020). Quin és el valor afegit dels mitjans digitals?
  • – Mitjans de pagament? Entenent que els mitjans a internet són d’accés gratuït (regalen, per tant, el seu producte), s’hauria de tendir a un servei de pagament? Aleshores, caldria que ho fes tothom. Sinó, qui ho manté? La publicitat? Empreses en concret? “I això qui ho paga”, que diria Josep Pla.
  • – El futur de la professió. Fins ara el perfil del periodista d’un diari escrit podia ser, generalment, el d’una persona que escrivia el seu text i tenia temps per reflexionar-lo i editar-lo fins a la nit. Quin és el perfil que ara es demana? Polivalència? Rapidesa? Treure aquest valor a la ràdio? Les redaccions de molta gent, com s’adaptaran a això . Com han de treballar els periodistes? Rodes/notes de premsa? Estar atents on “està la gent”? S’estan preparant bé als futurs periodistes? El concepte de ‘periodista ciutadà’, com l’enteneu? És possible?
  • – El públic: especialització? (Han de tendir els mitjans a especialitzar-se en un públic –temàtic o geogràfic- concret? S’han de mullar, amb més opinió implicita? (diaris digitals “partidistes”) Com ha canviat la relació amb els lectors? Són clients o són “una altra cosa” (coescriptors, amics..)? Aplicació del web 2.0
  • – Aplicació del Web 2.0 i nous formats.

Això és només un extracte. I espero més idees!!

7 respostes a “Parlem de Mitjans de Comunicació

  1. Eva Hidalgo says

    Sergi, en tinc moltíssimes ganes, de venir dissabte!

    És ben incert el futur del perfil de periodista, canvia massa en massa poc temps… Sovint sento que la rapidesa fa perdre qualitat al contingut.

    ens veiem! 🙂

  2. Sergi Sabaté says

    Gràcies Medri, estic segur que aniran molt bé. Vam començar a treballar-hi fa mesos, hem anat pujant esglaons a vegades molt alts, però fent castells els hem assolit. Ara ja es veu el final. Divendres tarda. Dissabte matí. Dissabte tarda. Aquest triplet també l’aixecarem amb nota!!!

    Eva, m’ha fet moltíssima il·lusió el teu comentari, perquè si no m’equivoco és el primer que em deixes al blog. Espero que no sigui l’últim.
    La rapidesa fa perdre qualitat al contingut? … No sé què dir-te’n. Reflexionem-hi. M’apunto el tema al guió de dissabte. Moltes gràcies!

  3. Dani Gàmez says

    Sens dubte els mitjans de comunicació tenen un problema gravíssim. de totes maneres no crec que desaparegui la premsa. serà elitista però no desapareixerà. ara bé és un canvi tant ràpid i intens com diu l’Eva que no hi ha ningú que s’atreveixi a fer proposicionsd de futur. Temps al temps…

  4. trina says

    Sergi,
    els mitjans han de trobar el seu nou model de negoci…encara no el saben..jo em vagi donar de baixa de dos diaris fa quatre anys però llegeixo més diaris que mai avui…directament en el mòbil..demà més..felicitats per les jornades..

  5. eVa says

    Hola, Sergi:
    Muchas gracias por la información y siento no poder acompañarte en esta jornada. A ver la próxima.

    En cuanto a los temas, me parecen muy interesantes los dos que apuntas: el futuro de la prensa de papel y el cambio de rol del periodista.

    No obstante, aparte de la visión empresarial y profesional, creo que no estaría de más incluir la perspectiva social, esto es, ¿las nuevas tecnologías permiten unos ciudadanos más informados y, por tanto, más cívicos; o, por el contrario, se segmentan tantos los contenidos que nos volvemos más individualistas? En definitiva: ¿cómo podemos utilizar las nuevas tecnologías para informar mejor?

    Que conste que no creo que calidad y beneficios deban oponerse, sino complementarse. La pregunta del millón es cómo.

    Seguiré pensando.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.