Relacionant la marca

La teoria del pull ja no és vàlida en les marques comercials d’avui dia. El “client” com a tal ja no empasta perquè si. La ràpida evolució de la societat de la informació fa que el consumidor prengui tot el protagonista i passi a ser qui decideixi sobre les marques. De fet, segons John Lynn, president del grup GREY a España, “el consumidor és el dictador, perquè decideix quan una marca entra o surt de la seva vida”. El també conseller delegat de GREY ho explicava durant les Jornades de Comunicació que s’estan fent aquests dies a Blanquerna.

La participació de tots els usuaris d’internet fa que una marca pugui passar de la glòria a l’infern només per culpa d’un post de qualsevol blog. Per això cal tenir en compte les tecnologies, i no només anunciar-se, sinó també relacionar-se amb els altres creadors de continguts. Per Lynn, aquests continguts són l’ànima de la relació amb el consumidor. El publicitari també comentava el fet de barrejar canals i històries per crear experiències interactives, com l’exemple de Pringles el 2005, i combinar creacions de l’usuari en diferents suports. I és que “el món digital és participació” i cal aconseguir, diu, una excel·lència creativa com a motor de l’èxit. “Si no fas res sorprenent, res sorprenent passarà”, reclama Lynn a les empreses, al mateix temps que proclama que l’any 2009 a la Gran Bretanya la inversió en publicitat a internet superarà la mateixa en el suport televisiu.

Que l’usuari hi pugui aportar el seu granet de sorra en la creació d’una marca sembla ser vital, ja que aquest no vol ser passiu i sempre “vol fer alguna cosa”, no només consumir per consumir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada